Projecte Estellés de foment de la lectura

Samarra Gas Georgina

 

Treball Final de Diploma la #IXDiplomaLIJ

Georgina À. Samarra Gas

Dirigit per: Gemma Lluch

 

El Projecte Estellés de Foment de la Lectura neix, en primer lloc, com una necessitat d’apropar la poesia als alumnes, per demostrar-los que és una eina d’aprenentatge pràctica i atractiva, perquè deixin de ser objectors de la lectura d’obres poètiques.

L’experiència s’ha dut a terme a l’Institut Ramon Berenguer IV d’Amposta amb un grup de 60 alumnes Samarra Gas  Georgina 02.jpg.pngde secundària durant dos anys i, a partir de la coordinació inicial dels Departaments de Llengua Catalana i Castellana, s’han anat afegint altres Departaments. El foment de la lectura és cosa de tots!

La bona predisposició de la Direcció i la informació i bones pràctiques aportades pel Diploma d’especialització en Cultura, Lectura i Literatura per a Infants i Joves de la Universitat de València han permès encaixar el nostre Projecte en la programació acadèmica oficial amb activitats i eines pedagògiques innovadores com la que podeu observar al lloc d’aquest enllaç.Samarra Gas Georgina 01.jpg

No han faltat les col·laboracions de l’Ajuntament de la ciutat i la bona sintonia i predisposició de la Biblioteca Comarcal. Hem acudit a recitals en directe del nostre cantautor predilecte, Pau Alabajos, i hem seguit la ruta literària pels carrers de Burjassot amb els nets del poeta.

Molt emotiva va ser la participació en les XIII Jornades de les Lletres Ebrenques amb la lectura de poemes d’Estellés:

 

 

Hem escampat cal·ligrames pels comerços de la ciutat en el Dia mundial de la poesia, ens ha visitat al centre la neta del poeta, Isabel Anyó Andrés, i teníem altres activitats com l’exposició permanent d‘obres pictòriques d’inspiració estellesiana a la Biblioteca Comarcal o el Taller preparat per la URV de Tarragona que s’han suspès pel confinament pel COVID 19.

El resultat de l’experiència ha estat del tot satisfactori i ens hem plantejat continuar el Projecte un any més i, fins i tot, poder-ho engegar des del primer any d’incorporació de l’alumnat al centre. El Postgrau de la Universitat ens ha obert un camí a activitats molt més innovadores. Queda encara, però, molta feina per fer.