Lectura i promoció virtual

1 Introducció

Els autors ja no poden només escriure i oblidar el seu llibre. Els editors ja no poden només editar un llibre i oblidar-se’n. Els llibreters no poden esperar que el client entre a la llibreria. Els bibliotecaris no poden promocionar la lectura només des de l’edifici físic.

En tots els casos és necessari utilitzar les múltiples eines que el mon virtual ens proporciona per anar més enllà. Perquè la promoció virtual de la lectura i del llibre ja no és una opció, és una necessitat.

En el postgrau Diploma en Cultura, Lectura i Literatura per a Infants i Joves treballem la lectura i les pantalles en diferents unitats. Però, per la importància que té, hem dedicat una unitat completa a mostrar les principals eines i aplicacions que recomanem usar.

Ara bé, no les presentem d’una manera general. N’hem adaptat l’ús a vosaltres: als autors, docents, editors, bibliotecaris o llibreters. I ho fem des de la senzillesa i des de l’eficàcia.

Perquè sabem que el temps és important i perquè cal invertir el mínim esforç per aconseguir el màxim benefici.

 

Com citar:
R. Lluch, Andrea (2021): «Lectura i promoció virtual», Blog Diploma d’especialització en Cultura, Lectura i LIJ. Universitat de València. 02-12-2021.