Un dels principals perfils del postgrau en Cultura, Lectura i Literatura per a Infants i Joves és el del bibliotecari. Responsables de biblioteques públiques, de punts de lectura o de biblioteques escolars. O docents que han de construir una biblioteca escolar.
Per això, sempre ajustem el Treball Final del Diploma (TFD) a les vostres necessitats. Per millorar-ne la pràctica, per aprofundir-ne.
Per descobrir noves dimensions i mirades sobre la lectura en qualsevol context.
En aquest post, volem presentar el contingut del TFD realitzat pel professor Josep Ribes Ros sobre el foment de la lectura i la dinamització de les biblioteques escolars.
L’autor, des de l’òptica de la seua professió, fa una aproximació a tres aspectes relacionats amb foment de la lectura en els centres educatius i la dinamització de les biblioteques escolars i d’aula.
Primerament, s’hi fa referència a la gran tasca documental generada per IFLA, amb manifestos i directrius que poden donar orientacions molt útils i encertades als professionals de biblioteconomia i docents interessats en disposar d’una biblioteca moderna i funcional.
Després, es repassa el marc legal vigent d’ordre superior que regula o afecta, d’alguna manera, el sistema educatiu, en allò que té a veure amb la lectura, i el funcionament bibliotecari.
Finalment, s’hi ofereix una passejada visual per diversos recursos per al foment de la lectura oferits per institucions oficials.
Podeu consultar el document en el repositori de la Universitat de València, Roderic: Enllaç.
Referència bibliogràfica del document:
Ribes Ros, Josep (2018): El foment de la lectura i la dinamització de les biblioteques escolars. Alguns punts de referència. València: Universitat de València-ADEIT. Treball Final del Diploma en Cultura, lectura i Literatura per a Infants i Joves. Dirigit per Gemma Lluch. Enllaç.