Recomanem el postgrau de la Universitat de València. Bona diada de Sant Jordi!

By | blog-noticias | No Comments

Les persones que han acabat la 12a edició del Diploma en Cultura, Lectura i Literatura per a Infants i Joves ens recomanen…

“El Diploma en Cultura, Lectura i Literatura Infantil i Juvenil m’ha servit per aprofundir en matèries, adquirir coneixements, donar eines i noves perspectives, descobriments, tot plegat per a posar-ho en pràctica el dia a dia en la meva biblioteca. Una formació ben estructurada i amb prou informació. Uns professionals excel·lents que fan un bon guiatge durant tot el diploma”.

Judit Tomé Monllaó, bibliotecària tarragonina

“Me ha encantado el Diploma en Cultura, Lectura y Literatura Infantil y Juvenil. Sumamente útil para mi día a día en el aula. He conocido herramientas que no conocía, nuevas corrientes, profundizando en los tipos de literatura, adquiriendo conocimientos para crear nuevos lectores. Los materiales de todas las asignaturas y la implicación de los profesionales que lo forman ha hecho de este curso una bonita y enriquecedora experiencia”.

Bárbara Martínez Jemes, mestra d’Infantil alacantina

“El Diploma d’Especialització en Cultura, Lectura i Literatura per a infants i joves ha estat ple de contingut necessari per poder aprofundir els nostres coneixements previs. A més a més, la constància, implicació i dedicació per part de l’equip directiu, de tot el professorat i de totes aquelles persones que han participat no ha cessat al llarg del diploma.
Sens dubte, una recomanació absoluta si es vol ampliar, consolidar i/o tindre inquietud en l’aprenentatge”.

Cristina López Domingo, filòloga valenciana

“Aquest Diploma m’ha suposat nous aprenentatges. He descobert vesants de la cultura, la lectura i la literatura que desconeixia i que ara m’han dotat d’una altra mirada envers aquestes. També, he ampliat el ventall de criteris alhora de parlar i opinar sobre una lectura i, perquè no? sobre qualsevol obra i/o expressió artística i/o escènica”.

Lorena Sempere Domínguez, mestra d’Infantil alacantina

“El Diploma en Cultura, Lectura i Literatura Infantil i Juvenil m’ha servit per ordenar idees i conceptes que ja coneixia, per aprendre moltes coses noves i per poder aprofundir en nous terrenys. M’ha agradat molt la llibertat que hi ha de “tempos” , ja que m’ha permés combinar perfectament el diploma amb la vida personal i laboral. És la primera vegada que faig un curs online i m’ha semblat molt amè. M’han agradat molt els docents que han impartit cada una de les unitats. Sens dubte el recomanaria. Gràcies”.

Georgina De Yebra Pintó, actriu i docent barcelonina

“Vull comentar que ha estat un plaer fer aquest postgrau: he après moltíssim de llibres, literatura infantil i juvenil i cultura!! Hi ha tanta informació exposada que mai la podrem aplicar tota.  A reveure i fins aviat!!”

Laura Palomer Trías, bibliotecària gironina

“He acabat de fer el curs en línia i ha estat una experiència increïble! Els tutors són realment professionals i les lliçons estan ben estructurades i clares. M’ha agradat especialment la combinació de teoria i pràctica, ja que he après a aplicar les tècniques que he après en situacions reals. També m’ha agradat la flexibilitat que ofereix el curs, ja que puc fer-lo al meu ritme i adaptar-lo al meu horari. En general, recomane aquest curs”.

Emilio Benavent Oltra, mestre de Primària valencià

“Aquest curs m’ha servit i em servirà molt en la meva feina a la biblioteca. Ara conec més profundament el fons infantil i juvenil i, gràcies a tots els materials que ens han facilitat els professors i professores i la resta d’estudiants també en podré treure més profit: noves dinàmiques, idees per treballar aquest fons, per donar-lo a conèixer…”

Anna Codina, mestra i bibliotecària gironina

PEDRO MEDINA. El còmic i la lectura

By | blog-noticias | No Comments

Pedro. medinaDes de la 12a edició, el Diploma en Cultura, Lectura i Literatura per a Infants i Joves incorpora una nova unitat sobre el còmic i la lectura. El professor d’aquesta unitat és Pedro F. Medina, director editorial de Fandogamia Editorial, CB.

Pedro F. Medina va estudiar Periodisme en la Universitat de València i, en acabar la carrera, va cofundar l’empresa en què coordina tota la producció editorial des de 2012.

Fandogamia és una editorial especialitzada en còmic (i més específicament de tall juvenil i humorístic). Ha publicat uns 170 volums, tant traduccions de còmic americà, europeu i japonés com a produccions pròpies d’autoria espanyola.

Els seus començaments en aquest sector estan vinculats a Studio Kat, un col·lectiu de fanziners valencians que autoeditaren còmics des de 2003 a 2013. Reberen diversos premis durant aqueixa etapa, com el de Millor Fanzine en el Saló del Manga de Barcelona 2009 i 2011, o el Premi a Millor Fanzine a Expomanga 2010.

Ha escrit ressenyes de còmic en diversos mitjans digitals, ha estat gestor de continguts culturals en els esdeveniments Japan Weekend des de 2013 a 2019 i ha coordinat la celebració de les Jornades de Còmic i Manga OTAKUART a Quart de Poblet durant dotze edicions.

Des de 2019 és vocal de l’Associació d’Editorials del País Valencià, representant autonòmic a la branca dedicada al còmic, i des de 2020 escriu columnes d’opinió sobre el sector de còmic en el mitjà digital Sala de Perill (Vandal – El Español) sota el nom Palabra de Editor.

Més informació: Fandogamia Twitter Instagram Facebook 

CRISTINA NOVOA. Lectura i Biblioteca Escolar

By | blog-noticias | No Comments

Cristina Novoa

 

Des de la 11a edició, el Diploma en Cultura, Lectura i Literatura per a Infants i Joves incorpora una nova unitat sobre la biblioteca escolar i la lectura. La professora d’aquesta unitat és Cristina Nova, qui ha estat coordinadora del programa de biblioteques escolars a la Conselleria d’Educació, Universitats i Formació Professional. Xunta de Galícia.

Cristina Novoa és mestra amb experiència en la gestió de biblioteques escolars i el foment de la lectura.

En aquest vídeo, Cristina explica què es la biblioteca escolar:

Captura de pantalla 2022-12-09 a las 11.43.40

El podeu mirar en aquest enllaç:

https://youtube.com/shorts/Kjid8nmQxmY

 

 

Captura de pantalla 2022-12-09 a las 11.52.35

 

I en aquest vídeo, la professora Nova explica la seua relació amb el postgrau #DiplomaLIJ

El podeu consultar en aquest enllaç:

https://youtu.be/Kjid8nmQxmY

 

 

 

 

Més informació: lloc web Twitter

 

 

 

#XIDiplomaLIJ ens recomana

By | blog-noticias | No Comments

INSCRIPCIÓ #XIIDiplomaLIJ 

 

Les persones que han acabat l’onzena edició del Diploma en Cultura, Lectura i Literatura per a Infants i Joves ens recomanen…

Nuria Riera Cunill. Barcelona

Futura docent de Secundària

En el Postgrau he après moltes coses! M’agradaria també seguir aprenent i sobretot ara que en un termini relativament curt començaré a treballar a Secundària. I per sobre de tot visca la literatura, els bons llibres i les persones meravelloses per compartir tot aquest món.

Marcela Coladello Ferro. Braga (Brasil)

Doctoranda i docent de Primària

Bona tarda professora, estic arreglant el text. Estic aprenent català i el meu corrector de Word només té portuguès i castellà. Així que vaig una mica més lenta. Però he après qüestions molt importants en aquest curs per a la meva vida professional. Ja trobo a faltar les classes setmanals! Moltes gràcies!

Cristina Mollà Herrera. València

Periodista. Gabinet de Comunicació Institucional

Gràcies per tot!! He gaudit i he aprés moltíssim amb este treball i amb el curs. Ha sigut encoratjador, didàctic i divertit. Una abraçada.

Juan Orozco Mulet. Alacant

Món de les biblioteques municipals i escolars

Tota la raó al dir que fins a l’última unitat estarem “enganxats” en aquest Postgrau! Amb aquest tema es torna a evidenciar que per a fer promoció de la literatura cal tindre imaginació i ganes.
Enhorabona per totes aquestes iniciatives compartides.

Lidón Juan Serrat. Castelló

Món de les biblioteques municipals

Ha sigut un plaer fer aquest diploma i he pres bona nota de moltes cosetes que espere anar mirant, disfrutant i compartint.

Gabriel Pons Pons. Menorca

Docent de Batxillerat i Cicles

Moltes gràcies! Jo també et pos un 10 com a tutora!
Ja t’explicaré com va el Maó, municipi lector.
Una abraçada.

CHARLIP, Remy Afortunadament

By | blog-noticias | No Comments

CHARLIP, Remy Afortunadament

Afortunadament

 

L’onzena Edició del postgrau de la Universitat de València sobre Cultura, Lectura i Literatura Infantil i Juvenil compta amb una comunitat d’aprenentatge de molt de nivell, amb moltes ganes d’aprendre i també de participar. D’entre les tasques que duen a terme està la de l’elaboració d’una ressenya crítica. És per aquest motiu que compartim amb vosaltres algunes d’aquestes Recomanacions de lectura a la #XIDiplomaLIJ

Si voleu més informació sobre com escriure una ressenya crítica, us recomanem la lectura d’aquest post, del Blog del Departament de Filologia Catalana.

Daniel Río ressenya Afortunadament.

CHARLIP, Remy. Afortunadament, Madrid, 2017.

Daniel Rio RomoTraducció: Silvia Negre Mascaró

Editorial: Lata de Sal

Col·lecció: Lata de Sal Vintage

Nombre de pàgines: 41 no numerades

Dimensions: 19 x 26 cm

ISBN: 978-84-946292-3-5

 

Publicat originalment als Estats Units l’any 1964, Lata de Sal recupera en llengua catalana i castellana aquest àlbum il·lustrat, inèdit al nostre país.

Afortunadament ens explica un dia a la vida d’en Ned, un nen que està molt content perquè l’han convidat a una festa d’aniversari, però no té manera d’anar-hi, perquè la festa és a Florida i ell viu a Nova York. Aquest serà el primer obstacle que haurà de superar per arribar a la festa, de tota una sèrie de situacions afortunades i desafortunades que s’anirà trobant al llarg del conte.

L’àlbum s’estructura al voltant de les situacions “afortunades” (amb el text encapçalat per la paraula afortunadament, dibuixos amb colors vius i elements positius a la il·lustració i les expressions facials de l’infant), i les situacions “desafortunades” (on el text comença per la paraula desafortunadament, els dibuixos apareixen en blanc, negre i gris, i els elements dibuixats són negatius).

Aquesta dicotomia de situacions fa que l’infant entengui que per cada cosa positiva que fa avançar la història, se’n trobarà una negativa, que el protagonista haurà de resoldre. L’anticipació i la varietat de situacions surrealistes que es presenten manté l’atenció de l’infant, i fa que vulgui passar pàgina per saber què passarà després.

Tant en l’àmbit del llenguatge com de lectura d’imatges, Afortunadament és un àlbum ideal per tal que els infants d’educació infantil passin una bona estona mentre pensen a com trobar solucions als petits (o grans) problemes del dia a dia.

Com citar:

Rio Romo, Daniel (2021): “Ressenya d’Afortunadament”, Blog Diploma d’especialització en Cultura, Lectura i LIJ. Universitat de València. 28-03-2022.
Minibiografia:

Sóc bibliotecari, especialista en còmic i amant de la literatura infantil. Treballo a la sala infantil de la Biblioteca Central d’Igualada.

Twitter: @Soyyoeldanii

Instagram: @soyyoeldani