Fem bibliopati. Premi FULL d’investigació i difusió de la lectura

Al Diploma en Cultura, Lectura i LIJ estem d’enhorabona.
Anna Bargalló Pozo, alumna de l’edició passada del Diploma, ha estat premiada a la Categoria A. Treball Final de Màster o Treball Final de Postgrau del II Premi FULL d’investigació i difusió de la lectura pel seu TFD Fem bibbliopati, tutoritzat per la codirectora Maite Monar van Vliet. Aquesta convocatòria és un reconeixement als treballs de recerca així com també als treballs de divulgació que aborden aquesta matèria i té com a objectiu fomentar l’esperit investigador.

Captura de Pantalla 2020-02-27 a les 7.40.08Es presenta el projecte d’un espai de biblioteca al pati durant el temps de migdia d’una escola de primària que no té una biblioteca de centre. En primer lloc es revisen les eines de què disposa l’escola per promoure l’aprenentatge i l’hàbit de la lectura: pla de lectura, biblioteques d’aula, padrins lectors, punt Lecxit. Es proposa impulsar la bibliopati per oferir als nens i nenes que es queden a dinar una activitat d’oci tranquil·la i enriquidora, i alhora contribuir a crear i augmentar el gust per la lectura. La bibliopati compta amb un espai propi ben identificat i organitzat, amb equipament i material adequat i amb la lectura lliure i individual com a activitat bàsica. També es promouen lectures col·lectives en veu alta per crear vincles entre els infants més grans i els més menuts, així com programar activitats de lectura relacionades amb diversos moment de l’any. La bibliopati és una proposta de lleure que omple una franja horària que les famílies de l’escola perceben com a desaprofitada, i alhora pretén visualitzar la lectura com una opció de lleure plaent, individual o col·lectiva que, a més, pot contribuir a fer créixer l’hàbit lector dels nens i nenes de l’escola.